Kategórie v ktorých značku nájdete

príbeh značky Direct Alpine

Liberecká spoločnosť Direct Alpine vznikla v roku 1997, kedy kamaráti Radek Nováček a Jirka Sika hľadali spôsob, ako tráviť menej času v práci a viac na skalách. Naivne si mysleli, že tento zamotaný problém vyriešia založením vlastnej firmy. To ešte nevedeli, ako veľmi sa zmýlili.

Trochu histórie

Spoločnosť nazvali Sinor Tex a vrhli sa na testovanie a predaj textílií. Ponuka sa postupne rozširovala a medzi látkami, ktoré Radkovi a Jirkovi prešli cez ruky, sa objavili aj prvé membránové materiály. Obaja páni sa v tom čase už pekných pár rokov venovali lezeniu a ďalším aktivitám v prírode, preto netrvalo dlho a svetlo sveta uzreli prvé modely outdoorového oblečenia. Niet sa napokon čomu čudovať. Kvalitné vybavenie, ktoré by so cťou obstálo pri horolezectve, zimných výstupoch a skialpinizme, sa vtedy zháňalo len ťažko.

Direct_Alpine_02

V roku 1999 vznikli prototypy membránového kompletu Devil Alpine, ktorý po mnohých inováciách zostáva v kolekcii aj dnes. Rovnako ako odolné a rokmi osvedčené nohavice Patrol. Poriadné nohavice vtedy na trhu chýbali, a tak si nechali z robustnej tkaniny ušiť svoje. Model so zosilnenými kolenami a sedom sa stal doslova hitom.

Rýchly rozvoj dovtedy malej libereckej firmičky odštartoval v roku 2000, kedy do spoločnosti vstúpil Jindra Hudeček. Značka Direct Alpine tak získala podporu v rámci obchodov HUDY a silné ekonomické zázemie.

Direct_Alpine_06

V roku 2005 vznikla spoločnosť Direct Alpine s.r.o., za ktorou stáli dvaja spoločníci - Radek Nováček a Jindra Hudeček. Jirka Sika sa rozhodol ísť svojou vlastnou cestou. Firma sa presťahovala do väčších priestorov v bývalej textilnej továrni v Liberci - Kateřinkách, kde sídli dodnes. Zároveň došlo k úprave loga, ktorým sa stal symbol šípky značiacej priamu cestu nahor na vrchol.

Značka Direct Alpine si vďaka funkčným strihom a vynikajúcej kvalite výrobkov rýchlo vybudovala silnú pozíciu na českom outdoorovom trhu a postupne sa začala presadzovať aj v zahraničí, najmä vo Švajčiarsku, Rakúsku, Nemecku, Francúzsku a Taliansku. Roku 2010 dokonca nadviazala spoluprácu s Horskou službou na Slovensku a dodala oblečenie niekoľkým organizáciám združujúcim profesionálnych horských vodcov vo Francúzsku, napríklad v Chamonixe.

Direct_Alpine_07

V roku 2014 získalo logo terajšiu podobu, ktorá odráža technické prevedenie produktov a ich nekompromisnú kvalitu. O dva roky neskôr ozdobilo technologické novinky, ako napríklad hardshellovú bundu s 3D nanomembránou od Polartecu alebo funkčnú bavlnu s nanorepelenciou Hydrophobic Extreme.

Rok 2018 sa niesol v znamení osláv 20. narodenín spoločnosti. Tie vyvrcholili na jeseň, kedy si šťastný výherca pripomenul sto rokov od vzniku republiky výstupom na Gerlachovský štít, a to v sprievode ambasádora značky Zdeňka Háka.

Výroba v Českej republike

Direct Alpine sa môže pochváliť tým, že prevažná väčšina súčasnej produkcie vzniká v trinástich dielňach po celej Českej republike. Firma má stopercentnú kontrolu nad celým procesom výroby, môže preto všetky úpravy a nedostatky riešiť rýchlo a efektívne. Na vývoji oblečenia sa už niekoľko rokov okrem dizajnérov podieľajú aj členovia Direct Alpine Test Teamu. Patria medzi ne napríklad horskí vodcovia UIAGM Zdeněk Hák a Radek Lienerth, legendy českého pieskovcového lezenia Peter "Špek" Slanina a Jirka "Prcas" Slavík, či rakúsky extrémny alpinista Markus Pucher. Produkty testujú v tých najnáročnejších podmienkach. Príkladom môže byť prvovýstup cestou Satisfaction! Na Gašerbrum I, za ktorý Zdeněk "Háčik" Hák získal spolu s Márou Holečkom prestížne medzinárodné ocenenie Zlatý cepín.

Direct_Alpine_05

Rešpekt k prírode

Ľudia v Direct Alpine rozhodne nespia na vavrínoch, ale usilovne pracujú na tom, aby spoločnosť posunuli zase o kúsok ďalej. Nesústredia sa pritom len na vylepšovanie už tak skvelého technického oblečenia, ale aj na zodpovedný prístup k ochrane životného prostredia. V celej spoločnosti teraz rezonuje téma udržateľnosti. Momentálne pracuje na pláne, v ktorom si kladie za cieľ odbúranie problematických chemických zlúčenín zo svojich výrobkov a celkové zníženie ekologickej záťaže činnosti. Od balenia produktov až po recykláciu odpadov z chodu firmy. Prvou pomyselnou lastovičkou sa stala limitovaná edícia legendárnych nohavíc Patrol vyrobená z recyklovaného materiálu, ktorú Direct Alpine predstavil v súvislosti s oslavami okrúhleho výročia.


Pozrite sa na príbeh značky Direct Alpine