Kategórie v ktorých značku nájdete

Příběh značky The North Face

Legenda zo slnečnej Kalifornie, ktorá už svojím názvom jasne hovorí, že patrí do tých najnáročnejších podmienok. The North Face ani po viac ako päťdesiatich rokoch neprestáva posúvať hranice a objavovať to, čo sa skrýva za obzorom.

Z KALIFORNSKEJ PLÁŽE DO EXTRÉMNYCH PODMIENOK

Spoločnosť The North Face odvodzuje svoj názov od najchladnejšej a najdrsnejšej strany hôr. Svoj príbeh však paradoxne začala písať iba pár výškových metrov nad morskou hladinou - na plážach kalifornského San Franciska. V roku 1966 si tu dvaja nadšení priatelia otvorili obchod s vybavením do prírody. Keď Doug Tompkins rozosielal potenciálnym zákazníkom poštou katalóg, pridal k nemu osobný list. V ňom sa vymedzil voči trendu "vychytávočiek", ktoré v tom čase ponúkali ostatné outdoorové firmy. Doug dal jasne najavo, že uprednostňuje jednoduchosť a hlavne funkčnosť.

Objavovanie prírodných krás sa pre zakladateľov značky stalo záväzkom na ich ochranu. Ak dnes zaznie od The North Face vyhlásenie o environmentálnej zodpovednosti, nejde len o splnenie potrebnej módnej požiadavky, ale opakovanie podstaty, na základe ktorej značka pred viac ako päťdesiatimi rokmi vznikla.

TNF_06

The North Face od začiatku podporovala expedície do tých najodľahlejších kútov sveta. Značka tiež neustále rozširovala svoj záber. V osemdesiatych rokoch predstavila kolekciu pre extrémnych lyžiarov a postupne sa stala jediným americkým výrobcom ponúkajúcim technické oblečenie do hôr aj na lyže, spacie vaky, batohy a stany.

Deväťdesiate roky sa niesli v znamení inovatívnej kolekcie Tekware zameranej na horolezcov, vysokohorských turistov, diaľkových bežcov a ďalších outdoorových nadšencov. Logo TNF sa začalo pravidelne objavovať na ultramaratónových tratiach, vysokohorských cestách a veľkých horolezeckých akciách. Ku koncu milénia predstavila firma The North Face vlastnú kolekciu trekových a trailrunningových topánok. Spoločnosť tak konečne dokázala vybaviť od hlavy po päty športovcov, ktorí neustále hľadajú nové obzory a nikdy neprestanú s objavovaním, ako nabáda dlhoročná mantra The North Face - Never Stop Exploring.

TNF_08

ŠPIČKOVÍ ŠPORTOVCI V TÍME THE NORTH FACE

Keď sa Alex Honnold pomaly a vyrovnane blíži k majestátnej stene El Capitan, v očiach má sústredenie a na bunde logo The North Face. Počas len ťažko pochopiteľného štvorhodinového sólového výstupu na viac ako 900 m vysokú žulovú dominantu Yosemitského údolia sa znak TNF objavuje aj na jeho lezeckých nohaviciach. To už nemôže byť náhoda. A tiež že nie je. Alex patrí do vybranej spoločnosti športových legiend z tímu The North Face. Ďalšia sa pohybuje v tesnej blízkosti a všetko to natáča. Má za sebou film Meru a s práve vznikajúcim dokumentom Free Solo sa chystá vyhrať Oscara. Volá sa Jimmy Chin.

Menovať všetkých tých skvelých športovcov podporovaných značkou zo slnečnej Kalifornie by bolo naozaj na dlho. Námatkovo spomeňme napríklad najmladšiu lezkyňu reprezentujúcu USA Ashimu Shiraishi, ktorú firma sponzoruje už od trinástich rokov. Vtedy začínala v boulderingu porážať dospelé pretekárky. Z iného súdka zase pripomeňme "mašinu" Deana Karnazesa, pre ktorého pojem "ultra" znamená úplne niečo iné ako pre väčšinu ostatných smrteľníkov. V rámci hľadania svojich limitov bežal maratón púšťou Sahara pri takmer 50 ° C alebo naopak na Južnom póle pri -40 ° C. V roku 2006 zvládol počas päťdesiatich dní päťdesiat maratónov v päťdesiatich štátoch USA…

TNF_11

NEUSTÁLY VÝVOJ

The North Face sa neustále snaží svoje produkty vylepšovať. Základ tohto úsilia tvorí práve úzka spolupráca s ambasádormi, ktorí vybavenie aktívne používajú a môžu tak dobre posúdiť, akým smerom by mali vývojári postupovať.

Medzi hlavné technológie, ktorými sa dnes The North Face pýši, patrí Thermoball a Fuseform. Thermoball predstavuje syntetickú náhradu peria vyvinutú v spolupráci s PrimaLoftom. Na rozdiel od bežných umelých náplní napodobňuje perie tým, že vytvára malé okrúhle zhluky, ktoré ľahšie vytvárajú vzduchovú izolačnú vrstvu.

Fuseform zase slúži k bezšvovému spájaniu rôznych materiálov, čo sa odráža v nižšej váhe a väčšej trvanlivosti výsledného produktu. Využitie tejto technológie nachádza hlavne pri membránových vrstvách.

TNF_01

ZODPOVEDNOSŤ ZA PRÍRODU, KTORÚ "DOBÝVAME"

Čítanie o tom, aké záväzky na seba The North Face berie v oblasti ochrany životného prostredia, je skutočne fascinujúce. Napokon už len prehliadka sanfranciskej centrály a distribučného centra napovie všeličo o mentálnom nastavení firmy. Podľa množstva solárnych panelov a veterných turbín možno ľahko uhádnuť, že kampus je energeticky úplne sebestačný. Samotná stavba využíva rôzne typy recyklovaných materiálov, miestna kaviareň ponúka lokálne potraviny a produkty miestnej záhrady.

Medzi hlavné témy spoločenskej a ekologickej zodpovednosti, na ktoré sa firma zameriava, patrí minimalizácia odpadu, etické získavanie surovín a boj s klimatickou zmenou. TNF_03

Kde môže, snaží sa The North Face získať materiály z lokálnych zdrojov, využíva recyklované materiály, vyžaduje od dodávateľov redukciu spotreby energie, vody a chemikálií. Pre obchodovanie s perím definoval The North Face Responsible Down Standard, certifikát, ktorý je k dispozícii aj ostatným výrobcom. Zaručuje, že perie pochádza z husí a kačíc, ktoré neboli vystavené zbytočnému utrpeniu ako prekrmovanie a podšklbávanie.

S klimatickou zmenou toho jedna firma moc neurobí. Napriek tomu sa The North Face hlasno stavia na stranu tých zástupcov amerického priemyslu, ktorí vyžadujú od vlády jasné legislatívne zmeny a chcú prijať ekonomicky často nevýhodné opatrenia. Je členom viacerých organizácií, ktoré firmám pomáhajú znižovať uhlíkovú stopu. Za všetky nevyhnutné letecké cesty svojich zamestnancov platí kompenzácie.

The North Face využíva siete rešpektovaných športovcov, ktorí sa pravidelne pohybujú v oblastiach, kde sú zmeny klímy zrejmé z prvej ruky. Športovci ako Conrad Anker, Kit Deslauriers alebo Jimmy Chin sa zúčastňujú vzdelávacích turné po amerických a kanadských školách, kde rozprávajú o konkrétnych dopadoch klimatických zmien na prírodu a ľudí v nej.

TNF_04

VDÝCHNUŤ DRUHÝ ŽIVOT

Ako mnoho produktov, tiež oblečenie má dnes veľmi krátky životný cyklus a často končí na skládkach, aj keď sa dá ľahko opraviť. The North Face poukazuje na tento problém dvoma programami. Clothes to Loop je systém, v rámci ktorého poskytujú pobočky The North Face zľavu na nákup v porovnaní s odovzdaným starým oblečením - v akomkoľvek stave, od akejkoľvek značky. Vybrané oblečenie potom putuje k partnerskej organizácii, ktorá sa stará o jeho obnovu a distribúciu ľuďom, ktorým môže napríklad pomôcť dostať sa z pasce extrémnej chudoby.

Druhý predstavuje kolekcia opraveného oblečenia The North Face Renewed. Za nižšiu cenu a s jednoročnou zárukou možno zakúpiť špičkové oblečenie, ktoré by inak možno skončilo nevyužité na skládke.

TNF_12