Mammut vyzýva na preventívnu kontrolu lopát
René Kujan
3 minuty čtení
Mammut je švajčiarska značka známa svojou kvalitou a inovatívnym prístupom už od roku 1862. Ale aj majster tesár sa niekedy utne, a tak dochádza k preventívnemu zvolávaniu lavínových lopát, pri ktorých by sa mohli vyskytnúť problémy s poistným čapom. Ide o preventívne opatrenie, ktorým sa firma stavia čelom k vzniknutému pochybeniu v zaistení 100% kvality.
Problémy sa môžu vyskytnúť len a iba pri modeloch lavínových lopát ALUGATOR RIDE 3.0 HOE a ALUGATOR RIDE SE (tá je na trhu iba ako súčasť setu s lavínovým vyhľadávačom pod názvom Barryvox Package, Barryvox S Package a Barryvox Package Tour. Problém sa môže vyskytnúť iba pri týchto modeloch a iba pri šaržiach 1121, 1221 a v menšom rozsahu pri šarži 0322, ktoré schádzali z výrobnej linky počnúc novembrom 2021.
![]() |
![]() |
Mám problém?
Ak som zakúpil/a niektorý zo spomínaných modelov lavínových lopát pred novembrom 2021, som v pohode.
O čo presne ide?
Automaticky zaskakujúci čap na spoji list lopaty-násada nebol pri výrobe pri niektorých kusoch zasadený úplne správne. V dôsledku toho sa znížila jeho spoľahlivosť a pevnosť spoja list lopaty-násada. Inými slovami: List na násade nemusí úplne dobre držať a v niektorých prípadoch môže dôjsť k jeho uvoľneniu.

Ešte inými slovami: Ten strieborný dzindzík môže po zostavení lopaty trčať vonku trochu menej, ako by mal. A to potom môže mať za následok to, že sa niekedy môže list uvoľniť z násady, pretože ho tam príliš nízky oblý dzindzík neudrží. A do tretice ešte inými slovami: Mohlo by sa stať, že keď budete vyhrabávať kamaráta z lavíny, odletí vám od lopaty list a vy v tej najmenej vhodnej chvíli zostanete stáť v lavínisku ako obarení len s násadou v ruke.
![]() |
![]() |
Toto sa našťastie ešte nikdy nestalo, ale mohlo by sa. Mammut je vďakabohu zodpovedný výrobca, a tak sa takémuto scenáru snaží stoj čo stoj zabrániť. Medzičasom už vo svojom dodávateľskom reťazci dokázal vysledovať presné miesto aj čas, kde a kedy k poruche došlo, a tá už bola odstránená. Bohužiaľ sa pár chybných kúskov dostalo ešte predtým do obehu.
Mám lopatu ALUGATOR RIDE 3.0 HOE alebo ALUGATOR RIDE SE. Kde nájdem číslo šarže?
Číslo šarže je uvedené na násade lopaty. Ak ju držím tak, ako keby som ju používal, potom z ľavej strany hornej časti násady. Číslo šarže je uvedené kolmo k ostatnému textu. U Alugator Ride 3.0 Hoe sa možno biely nátlačok šarže na striebornom podklade bude hľadať o niečo horšie, ale je tam!

Mám lopatu ALUGATOR RIDE 3.0 HOE alebo ALUGATOR RIDE SE šarže 1121, 1221 alebo 0322. čo mám robiť?
Vykonať kontrolný test. Zložím lopatu (tj zasuniem násadu do listu). Uchopím zloženú lopatu podľa obrázku a silou sa snažím oddeliť list od násady. Násadou skúsim aj zalomcovať, či to náhodou nepovolí tak. V tejto chvíli ale netlačím zaskakovací čap (neskúšam zatlačiť ten strieborný dzindzík čo trčí zo spodnej strany listu lopaty)!

NÁSADU SA MI NEPODARILO VYTRHNÚŤ. ČO TERAZ?
Rozoberiem lopatu. Tentoraz stláčam čap, oddelím list od násady, pustím čap. Znovu beriem do rúk list a násadu a lopatu opäť zložím. Opakujem test ešte raz, tj opäť sa snažím vytrhnúť násadu z listu podľa obrázku. Násadou skúsim aj zatriasť, či nepovolí. Ak som naozaj usilovný a zodpovedný jedinec, zopakujem test do tretice.
NEPODARILO SA MI LIST OD NÁSADY ODDELIŤ. ČO TERAZ?
Nahodiť na tvár spokojný úsmev. Výrobná chyba sa môjmu kúsku vyhla a všetko je v poriadku. Lopata je bezpečná, môžem ju smelo ďalej používať, žiadne ďalšie kroky nie sú potrebné.
PODARILo SA MI LIST ODDELIŤ OD NÁSADY. ČO TO ZNAMENÁ?
Je to blbé, moja lopata utrpela výrobnú chybu. Ale nie je to až také zlé! Mammut zaplatí opravu chybného kusu aj náklady na prepravu.

Všetko, čo treba urobiť, je vyplniť tento sprievodný list. Potom nastávajú dve možnosti:
1) Môžem lopatu (s riadne zabaleným listom, aby nič nepoškriabal) spoločne s vyplneným sprievodným listom poslať sám/a na nemeckú pobočku. Tam lopatu opravia, zašlú späť, náklady na poštovné mi uhradia.
Mammut Sports Group GmbH
Customer Service
Mammut-Basecamp 1
87787 Wolfertschwenden
Germany
eu.customerservice@mammut.com
+49 8334 36 20 301
2) Môžem vziať vyplnený sprievodný list a lopatu do ktoréhokoľvek HUDYsportu. Oni moju lopatu za mňa pošlú späť do Mammutu a keď bude v poriadku naspäť, dajú mi vedieť.